субота, 10. децембар 2011.

Аутоматско тестирање и оцењивање путем интернета

Наставници, свих могућих профила, да ли сте некада пожелели да неко прегледа тестове уместо Вас? Јесте ли икада сатима у своје слободно време прегледали контролне вежбе, успут се нервирајући због којечега? Уколико јесте, буде ли добре воље, то ускоро нећете морати. Јер, сада када имамо дигиталне учионице и приступ интернету, пошто смо информатички писмени и паметни таман исто онолико колико и професори најмодернијих просветних система и држава, или бар довољно нас, можемо комотно да оцењјујемо своје ученике као што их и оцењују у модерном свету-аутоматски, интернет тестовима.
Да бих Вам то доказао поставио само овај тест пример на свој блог, а у циљу да га тестирате. То сам, наравно, урадио не бих ли Вас мотивисао да почнете да користите мој Сајт за учење Техничког и информатичког образовања на коме постоји сијасет оваквих тестова чијом ћете употребом избећи све главобоље које су везане за оцењивање класичним контролним вежбама или усменим пропитивањима, и ни због чега другог.
Квиз на овој страни је направљен тако да буде потпуно употребљив за оцењивање-тестирање те Вас молим да га слободно тестирате и у реалним условима и оставите утиске о њему, посебно уколико примените неку ману у смислу употребљивости. Овај квиз ради следеће...
  1. Може да га користи безброј корисника одједном, без икаквих ограничења,
  2. Комбинује питања из масе питања тако да два корисника неће имати сет истоветних питања, а све да би се спречио учинак могућих дошаптавања или визуелног преписивање са суседних монитора током тестирања у кабинету,
  3. Аутоматски оцењује-даје резултат теста сваког учесника на крају израде теста,
  4. ОНО НАЈБОЉЕ- шаље статистички обрађене резултате на мејл који укуцате на почетку теста.
Дакле, од овог се боље, удобније, комотније, господскије, не може оцењивати, бар са нашег гледишта продуктивности (што би у слободно време ћорили над згужваним папирићима тумачећи жврљотине превеликог процента ученика? јер, да се не лажемо, бар половина онога што читамо буквално и јесу жврљотине, а да не помињем тумачење писанија очигледно неписмених ученика који су неким чудом доспели на часове научних дисциплина уместо да седе у 1. разреду док закон то дозвољава и тражи) и једино чему се може ставити мана оваквом начину тестирања јесте избор питања за поједини тест. Тестирате цело одељење за двадесетак минута, унесете оцене, и не боли Вас глава. Ученик одмах дозна коју је оцену добио, Ви је унесете у дневник...једном речју бања. Да би се задовољила форма правог тестирања након тестирања одштампате резултате, разделите их ученицима, а имате и копије резултата у рачунару, ако буде неких жалби.
Важно!!!
Једино о чему требате водити рачуна је следеће:
  1. На самом почетку тестирања проверите визуелним путем да ли је сваки ученик тачно искуцао школску мејл адресу јер ако није статистички обрађени подаци неће стићи поштом, а могуће је и затупљивање рачунара-самог теста, јер он шаље и шаље о шаље, и никако да заврши пошто адреса и не постоји. Свестан сам непријатности и нервирања која се притом могу доживети но ипак се исплати у односу на класично оцењивање, чак и да самостално унесете све адресе.
  2. Проверите да ли је сваки ученик тачно унео своје име и презиме...
  3. Кажете ученицима да не стискају дугме за излазак из теста након се тест заврши, док Ви не погледате резултате ( при размишљању о овом проблему прво сам урадио тест без дугмета, јер лично знам какви су проблеми могући са ученицима, али сам ипак урадио дугме, јер тако културније изгледа). Ово је јако битно не само из разлога што је потребно да Ви лично видите број освојених бодова да бисте унели оцену, већ и зато што је потребно време да тест пошаље мејл ( оно је врло кратко, али порука можда неће стићи ако ученик исте секунде након завршетка теста стисне дугме за излазак).
Коју год имејл адресу да унесете на почетку теста он ће након одговора на задње питање слати резултате на њу - слаће и на неку непостојећу, само онда она неће стићи. Најбоље је да користите мејл адресу школе, јер је тако паметније за Вас, а и званичније. Но, можете дати упутства да се резултат пошаље на било коју адресу, односно вашу лично, како бисте имали податке у свом рачунару. Молим Вас да не протумачите овај тест као клацкалицу за добијање туђих-ваших мејлова, јер она то није. Такође Вас молим да не злоупотребљавате овај тест слањем статистике на мејлове особа које та иста статистика не занима. 
У сваком случају, ако занемаримо мане које се тичу могућих грешака од стране ученика приликом уноса података потребних за добијање званичних штампаних извештаја тестирања на школски мејл овакав вид тестирања је ненадмашан у самој продуктивности која се постиже одокативном методом читања резултата након завршеног тестирања и тренутног уноса оцена.


















Шифра:12345

Напомена - Тестови на мом сајту могу свим заинтересованим колегама послужити за оцењивање ученика. Уколико се желе и штампани резултати тестирања кандидат мора унети своје име и школски мејл.

Тестова ће бити више и биће обимнији и садржајнији (шифре да ученик не може да их отвори пре тестирања, итд) уколико буде довољно заинтересованих за њихову практичну употребу (регистрованих корисника који плаћају симболичну суму за употребу интернета ради аутоматског тестирања и оцењивања ученика).

4 коментара:

  1. Одговори
    1. Hake, ovo je sve za prećutkivanje, a o pohvali nema ni govora. U praksi to izgleda ovako....Kada nemaš superdebelu vezu zaposliš se u školi gde već radi neko ko se zaposli sa superdebelom vezom i bez diplome, ili sa diplomom od iha haj...Znaš, tip nastavnika mojoj genertaciji, koji apsolutno nikada ništa nisu predavali vezano za tehniku. Ocenjivanje se svodilo na ocenjivanje crteža po sveskama ili isključivo seckanje i reckanje. Oni i danas tako rade. Kada se pojavi neko ko iole dorbo koristi računar, kao ja recimo, i ko radi svoj posao, on trpi neprestani mobing, ponajviše od samog školskog rukovodstva. Zašto? Upravo zato što ume dobro da koristi računar. Dakle, u svakoj prilici svaki iole značajan rad na modernizaciji nastave se prećutkuje, zarad lične materijalne koristi zaposlenog sa superdebelom vezom, a u svakoj školi se zna ko je taj ( onaj što se mogao zaposliti u školi na radno mesto nastavnika tehnike i bez odgovarajuće diplome).

      Apsolutno niko nikda nije pohvalio bilo koji oblik moga rada, i tamo gde radim ništa od onog što hvališ se ne pominje, kao i da ne postoji.

      Da nema pohvala posetioca ovog bloga i internet pretraživača i sam bih vremenom uobrazio da sve što sam uradio i ne postoji.

      Sve što hvališ se u praksi zapravo ismejava, Hake! Zamisli da je sve ovo uradio neki nadzornik ili savetnik za modernizovanje nastave, gde bi mu bio kraj sa pohvalama...i parama. Te obavezna primena po školama, te seminari i obuke za upotrebu ( pet šest hiljada po polazniku) itd...Idi begaj.

      Избриши
  2. Zdravo kolega Petre da ste dobar radnik to nema sumnje to se vidi. Želim vam još veći uspeh.
    Politika ti nije jača strana, a danas je sve politikom prefarbano.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kako da glumim da ne znam da koristim računar kad znam i kako da biram okruženje koje će ceniti ono što uradim na računaru kada ga mora omalovažavati, jer NEMA ČAK NI TEORIJE DA URADI NEŠTO IOLE SLIČNO!Hake, sve što ja uradim je glupo, nepostojeće, bezveze, jednom rečju, ne treba ni spominjati, jer imam direktora koji ne ume samostalno da otvori mejl, te je logično da on navija za mog fah kolegu koji mu je po znaju isti. Sve urađeno na računaru tamo gde ja radim je glupo i bezveze...manje više nepotrebno i nevažno...smešno i za spominjati, a ja sam nestručniji radnik i to nema veze sa politikom, već sa okruženjem. U selu ja radim, Hake. Za pet minuta direktor škole ubedi roditelje i učenike da je po njih bolje i korisnije ići na vajanje ili hor ili čuvare prirode ili bilo šta drugo nego na informatiku. To ne bi mogao direktor u krugu dvojke, ma kakav da je političar, jer bi ga pojeli i učenici i roditelji. Od 6000 besplatnih preuzimanja mojih programa ni dvadeset preuzimanja nisu izvršili moji učenici, iako sam ih svakodnevno koristio u nastavi i upućivao ih da preuzmu ako žele da ih koriste. Svi imaju računar ali šta će im program da pomoću njega uče kada i ne moraju da uče. Zaključiš keca učeniku koji ima 150 keca u dnevniku dva dana pred kraj godine jer ni svesku ne otvara ni na jednom času...posle zaključiš dvojku jer samo tvoj kec u dnevniku stoji zaključen. Od pedeset učenika svake godine najmanje pet vukovaca...i isto toliko njih sa fakultetom za pedeset godina rada škole. Čovek se samo zapita, radeći u seoskoj školi, kako je moguće da bude toliki baksuz da se zaposli u školi koja je izrodila jedno hiljadu vukovaca dok se on lično školovao.

      Избриши